Monday, February 6, 2017

Diary UKM : Pendaftaran Semester Baru 2017

Diary UKM : Pendaftaran Semester Baru 2017


Dapat email dari PPS peringatan mesra pendaftaran semester baru (2) walaupun aku dah terlajak tambah sem. Untuk pengetahuan semua, yuran tahun (2017) ni tak sama macam yg lepas2.. kenaikan bermula sejak bermulanya tahun baru 2017. Jadi bagi mereka intake sebelum tu, yuran tetap naik cuma taklah sebanyak intake 2017. So aku sendiri, intake 2014 yuran semester Rm1335, minus dengan sekarang Rm1450 bersamaan Rm115. Jangan keliru dengan yuran semester dan pendaftaran, pendaftaran hanya bayar sekali termasuk semester 1. Jadi jumlah dia lebih besar (pendaftran+sem1). Untuk lebih jelas buleh call bahagian Pusat Pengajian Siswazah UKM. 

Diary UKM : Pendaftaran Semester Baru 2017

Kalau nak check hutang korang yang bertimbun tu.. boleh masuk sini SEMAKAN - HUTANG. Sebelum ni aku ada share cara mohon MARA, insyaAllah aku share pulak cara nak mohon zakat UKM. Aku faham perasaan student, nama pon student, mana nak cekau duit ber K K betul??

Di bawah aku sertakan lampiran & borang penting bagi mereka yang memerlukan:

1. Kalendar semester 2 UKM 2017

2. Kaedah bayar yuran UKM 2017

3. Borang permohonan tambah masa pengajian UKM 2017

4. Borang permohonan penangguhan pengajian UKM 2017

5. Borang permohonan mendaftar lewat UKM 2017
Share:

0 comments: