Saturday, January 21, 2017

Diary UKM : Easy Trick Ink Out Error Message Solved! Canon Pixma e400

Diary UKM : Easy Trick Ink Out Error Message Solved! Canon Pixma e400
Contoh masalah yang sama dari Printer yg berbeza - Google

Pernah jadi tengah syok2 print nih! Pop! keluaq Ink Out Error dan terhenti sudah proses printing. Masa ni korang akan nampak simpton lampu oren black ink dan warning secara bersamaan. Perghh sakit hati beb.. memula gelabah jugak sebab separuh jalan print dia stop, padahal aku dah refill ink cartridge (black) dua hari lepas. Keluarkan cartridge rasa berat lagik.. tak mungkin dalam masa 2 hari dah habis. Tengok pada info ink level, memang dia tulih dah habis. Ha sudah.. penyudahnye, aku buat cara gini..


Masa print tengah stuck tuh, HOLD STOP BUTTON 7-10 saat then lepaskan. Biarkan sekejap dan automatik printer korang akan run seperti biasa. Jangan pulak masa stuck tu korang cancel. Okeh? Gudluck. Opss.. lupe, trik ni aku guna untuk printer Canon Pixma e400. Untuk printer lain aku tak pasti boleh guna cara yang sama atau tak. 

Next aku akan share cara untuk refil cartridge canon pixma e400.
Share:

0 comments: