Thursday, January 19, 2017

Cara Pasang Ekzos Nob1 Titan FZ150i 2008

Cara Pasang Ekzos Nob1 Titan FZ150i 2008
Saje bosan sebelum tidoq nak post amende aku pun tak tahu.. teringat my red baby baru pasang ejos haritu... Nob1 titan FZ 2008. SO kat sini aku nak share pengalaman aku pasang ejos nobi titan 2014 masuk fz08. Ade lah sikit problem tak berapa ngam sebenarnye.. piping manifold tu rapat dengan casing engine, memang rapat habis. Kalau tak alter, memang akan bengkok manifold tuh. Jadi secara kesimpulan, kene tambah bracket sikit kat bahagian belakang. Bahagian pemegang ejos untuk bagi kurangkan tekanan dar manifold pada casing engine tuh. Entah casing ke ape namanya nye hahaha.. 


Bunyik bagi aku memang cun, kalau nak perang cabut silencer, kalau nak ala2 bass gitu pasang silencer. Pickup and top OK lah nak compare dengan yang standard. Tujuan aku pasang pun untuk dpt perhatian orang je, bukan show off! haha.. mksdnye slow sangat bunyi ejos std disamping nak try bunyi yg mengancam kih3... BTW, aku nak pasang balik yang std sebab keje tiap hari 30km, better pakai yg standard. Lain lah dulu dalam UKM saja OK la pkai yang racing. 

Jadi sape2 yang berkenan dengan nob1 titan seperti dalam video di atas, boleh PM tepi,, kite kawtim harga kasi jadih okeh. Selamat menonton.
Share:

4 comments:

Unknown said...

Bro.. batang ekzos depan tu mcm terlalu rapat je dgn block wlpn ad ruang sket. Ok ke tu? Xde apa2 mslh ke?

Dzasc Skachers said...

@Adham Rahman aah memang rapat habis tu.. so far aku pakai takde masalah :) kalau syg ejos calar balut dengan wrap (ape tah nama dia)..

Unknown said...

Sya pasng exzos ni kt fz12 sy,tapi ada kluar angin la kt kpla dpn exzos th bila psang...mcm mna nk buat ea?ada lubng trbuka ...mmng tkde getah ke?

Dzasc Skachers said...

@Kimi Zacx kene adjust skit bahagian screw pemegang ejos tu.. jangan rapat sangat sebab nanti dia akan tertarik bahagian kepala ejos tu..