Wednesday, September 23, 2015

(Video) Trik Mudah Diterima Google Adsense

Aku apply Adsense sejak tahun 2009 lagi tahun dimana perkenalan duniaku dengan blog. Mula-mula buat blog ni suka-suka je, tak serius pun.. lepas dah banyak contact dengan blogger lain, sharing2 maklumat lalu terbongkar ramai orang dah berjaya buat duit dengan blog. Sejak tu lah aku mule mencari maklumat berkaitan buat duit dengan blog ni, rasenye  dah banyak aku join dengan syarikat pengiklanan dalam menceburi dunia buat duit dari blog, rasanya sejak Advertlets sampai lah sekarang Nuffnang menjadi pilihan dalam blog aku sekarang ni.


Dari banyak2 syarikat pengiklanan, 1 syarikat je yang puas jugak la kutip hasil sebagai publisher ialah Nuffnang. Tapi takde la sampai berriban-riban hasil yg aku dapat.. ramai lagi blogger popular setiap bulan mesti ada payment, aku ni cikai2 saja.. haha. Cikai tak cikai, beratus jugak la Nuffnang dah bayar kat aku.

Pengharapan aku pada Nuffnang takde la tinggi nak setiap bulan ada income.. tapi ok la murah hati jugak Nuffnang buat amal jariah. Boleh jugak buat bayar domain www.duadz.com ni. 

Sebenarnye aku bukan nak cerita pasal Nuffnang... aku nak share sedikit tips trik macam mana permohonan aku untuk dapatkan akaun google adsense diterima. Memang teruja la, sejak 2008 kut sampailah tahun 2015 baru merasa google adsense. Hehe.. ape2 pun syukur impian aku untuk cube rezeki income dari adsense pulak lepas ni. Memang baru2 ni aku ada apply mengunakan email yg berbeza pada akaun email Youtube yang lama dan telah di ban oleh adsense.


Ntah macam mana rezeki, permohonan aku diterima.. pergh memang senyum je aku sehari tu, hehe.. tapi data semua kosong, zero. Lepas 2 bulan macam tu, ayah call bagitahu ada surat dari USA berkaitan adsense. Aku malas fikir ape masatu, maybe adsense nak promote atau ape2 lah. Bila dah sampai rumah, aku terfikir ada surat yang ayah bagitahu... memang rezeki, Nuffnang bagi cek Rm132 ++ dan adsense bagi surat cinta siap dengan PIN bagai.. aku dah mula semangat. Hehe..


So bile bukak adsense, buat seperti yang diatas masukkan no PIN bagi membolehkan pihak adsense transfer dan mengemaskini kaedah bayaran yang disediakan. Ade 3 kaedah dan pilihan aku confirm2 la wire transfer sebab mudah trus dibayar pada akaun maybank aku tak payah nak fikir tunai cek dan sebagainye. Oh lupe nak cakap, dalam akaun aku tertera sebanyak $201.90! bukan nak menunjuk, tapi terpelik terpinga jugak dibuatnye.. aku baru je daftar adsense atas akaun lama Youtube. Aku tak faham dan malas nak fahamkan, yang penting ni rezeki.. hehe alhamdulillah. 


So wire transfer mengambil masa 3 hari waktu bekerja.. maybe paling cepat jumaat ni akan selamat dimasukkan duit tersebut kedalam akaun aku, atau paling lewat isnin atau selasa depan. Sekian. Sebarang pertanyaan.. bolehlah kite bincang2 ape yang patut.
Share:

0 comments: