Wednesday, January 21, 2015

Cara Tahu Powerbank Pineng Original

Powerbank adalah sejenis gadget yang sangat-sangat diperlukan pada masa kini terutama kepada mereka yang 24 jam ngadap smartphone, Ipad, tablet dan sebagainye. Kuasa kuda bagi setiap gadget takkan dapat bertahan lama, paling-paling pun 2-3 hari fully internet access. Belum plus minus call, whatapps, wechat, update dan lain-lain. So antara solusi terbaik adalah dengan memiliki gadget yang dinamakan dengan Powerbank. 

Powerbank pulak bermacam-macam jenis ada dan setiap powerbank telahpun ditentukan penyimpanan kuasa kuda didalamnya. Tak perlu kot rasanya aku nak terangkan panjang lebar pasal powerbank dan korang buleh search sendiri. So ape tujuan aku buat post nih? 

Cara Tahu Powerbank Pineng Original

Baru-baru ni aku ada angkat satu powerbank brand Pineng (buleh refer gambar di atas) sebab dah lamo ngidam, bukan main semangat lagi aku gi Angsana Ipoh tu carik powerbank sebab ada satu port kedai tu dia buat promosi powerbank Pineng. Berapa harga? disebabkan aku memang dari dulu dah plan nak beli powerbank, so nilah masanya.. 20000mah(Pineng) + 2600mah(free gift) + pouch Rm99.00. Amacam? 

Kalu aku tengok harga asal pun mencecah Rm159.00, tak tahulah tempat korang cenggane kan.. okeh abaikan coloteh aku yang tak penting tu, so tujuan aku buat post kali ni adalah untuk share pada korang cenggane nak tahu powerbank Pineng yang ada pada kita original atau tak. 

Cara Tahu Powerbank Pineng Original

Caranya sangatlah mudah.. 
  1. Setiap powerbank Pineng original mempunyai serial number tersendiri.
  2. Serial number terletak di hadapan/belakang kotak powerbank Pineng kemudian gores untuk dapatkan serial number.
  3. Pastikan kotak powerbank Pineng dalam keadaan seal.
Cara Tahu Powerbank Pineng Original

Tu den dah tahu.. acaner nak pastikan samada powerbank aku nih ori ke idak? begini caranya, sila masuk ke website Pineng.cn atau DISINI, cari bahagian Security Check di bahagian tengah kanan. Taip serial number pada tempat disediakan, then enter. Sekirenye Pineng korang original, akan keluar result mesej mengatakan Pineng yang berserial number tersebut diakui original. Rujuk gambar, serial tu dari powerbank aku yang baru nih.. so, belilah yang original, bukan ape.. dah banyak kes powerbank meletup sana sini, sanggup ke hilang jari semata-mata kedekut nak tambah 30-40 hengget? fikir-fikirkanlah.
Share:

0 comments: